NAMA : TILAGAWATI A/P RAMAN

NO MATRIKS : D20102043950

TOPIK : PENGAJARAN PENJODOH BILANGAN SEKOLAH RENDAH

Facebook Badge

Mikropengajaran BM Tahun 4

Thursday 22 September 2011

[Aktiviti ]Soalan 1

Tulis penjodoh bilangan yang sesuai..

1) Se ___________________ tiang lampu di tepi jalan itu telah tumbang.

2) Bapa Ali sedang menebang pokok dengan menggunakan se___________________ kapak yang tajam.

3) Ibu membelikan adik dua ___________________ stoking baru.

4) Saya telah makan tiga _____________________ kuih talam ubi di gerai Pak Dol.

5) Lelaki yang kejam itu memukul seekor anjing dengan se____________________ rantai basikal.



6) Orang kaya itu membeli se___________________ permata yang bermutu tinggi.

7) Sudin mengutip se_____________________ batu kecil lalu mencampaknya ke dalam sungai.

8) Pengganas itu telah menembak orang itu dengan menggunakan se ___________________ senapang otomatik.

9) Saya hanya mampu makan beberapa ___________________ cempedak sahaja kerana perut saya kenyang.

10) Sudin makan tiga ___________________ telur ayam separuh masak untuk sarapan.

11) Beberapa _________________ daun kering telah gugur dari pokok itu.

12) Se __________________ rantai emas telah diragut dari leher wanita itu.

13) Saya menerima se_________________ kad jemputan hari lahir daripada kawan baik saya.

14) Razali membeli se___________________ basikal di kedai itu.

15) Bapa menggali lubang dengan menggunakan se___________________ cangkul.

No comments:

Post a Comment

Followers

Labels

EduWebTV (1) Flashcard (1) Kuiz (1) NOTA (11) PENGENALAN (1) Slideshow (7) Soalan (6) Video (3) Web (1) Youtube (4)